Header

صفحه اصلی   |  آرشیو ماهنامه «برش های کوتاه»  |   دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما  |   درباره ما  |  تماس با ما  |  شنبه 18 آذر 1402

 

New Page 1

 

جدیدترین مطالب

  شماره بیستم ماهنامه «برش‌های کوتاه» ویژه بهترین‌های 100 سال سینمای ایران منتشر شد

  آرامش پس از طوفان ... / سرمقاله شماره نوزدهم به قلم احمد شاهوند

  زنده باد قهرمان / یادداشت هژیر مشیروزیری برای مسعود کیمیایی به بهانه سالروز تولد او

  شرق‌زدگی! / یادداشت مازیار وکیلی برای فیلم «بدون قرار قبلی»

  یک سوژه خوب با خودکشی پایان‌بندی / یادداشت پژمان خلیل زاده برای فیلم «زالاوا»

  قداستی از جنس یک کولی / یادداشت مینا ایران فدا برای فیلم «تی تی»

  شماره نوزدهم ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» منتشر شد

  شماره هجدهم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه نقد و بررسی چهل نقش ماندگار تاریخ سینمای ایران منتشر شد

  یک اخلالگر جنسی!

  راوی متفاوت تاریخ

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

www.ShortCutsMag.ir - Advertise

تبلیغات

:: اینجا محل تبلیغ شماست  ::

 

پیشخوان ماهنامه

«برش های کوتاه»

 

شماره: 20

تاریخ انتشار: 20 / 1 / 1402

.........................

 

شماره: 19

تاریخ انتشار: 20 / 5 / 1401

.........................

 

شماره: 18

تاریخ انتشار: 1 / 4 / 1401

.........................

 

شماره: 17

تاریخ انتشار: 16 / 3 / 1401

.........................

 

شماره: 15

تاریخ انتشار: 1 / 1 / 1401

.........................

>> دانلود همه شماره ها

 

ماهنامه «برش های کوتاه»  >> اخبار و مطالب  >> مربوط به گروه خبر

شماره بیستم ماهنامه «برش‌های کوتاه» ویژه بهترین‌های 100 سال سینمای ایران منتشر شد

:: 25 فروردین 1402  ::

شماره بیستم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه بهترین های 100 سال سینمای ایران

 

ماهنامه «برش های کوتاه»: شماره بیستم ماهنامه سینمایی «برش‌های کوتاه» ویژه بهترین های 100 سال سینمای ایران به سردبیری احمد شاهوند در تاریخ بیستم فروردین ماه منتشر شد.

در این شماره می‌خوانیم:

* بهترین های تاریخ صدساله سینمای ایران (سرمقاله، سردبیر)
* سینمایی که ما را به ‌‌هم می‌رساند (شبیر نعبلبندیان)
* ارزش «دل»، قانون «قلب»، هنجار «حس» و دیگر هیچ ... (پویا جنانی)
* بسیار مهم، دوست‌داشتنی و تاثیرگذار («به رنگ ارغوان»، ایمان احمدیان)
* مخدری که دچار می‌کند («هامون»، مجتبی اردشیری)
* شاخص، مدرن و برجسته («شطرنج باد»، مینا ایران فدا)
* آوانگارد، پیش‌رو و صاحب سبک («دونده»، محمد بزرگ)
* شکوه یک جدایی («جدایی نادر از سیمین»، نیما بهدادی مهر)
* کامل‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران («درباره الی ...»، امیرحسین تاجبخش)
* قدرنادیده و مهجور («غزل»، مهدی تیموری)
* نگاهی تازه به عشق («سوته دلان»، منصوره جعفری)
* شعری زیبا در وصف زندگی سرد و پُرملال! («طبیعت بی‌جان»، عزیزالله حاجی مشهدی)
* فیلمی بدون تاریخ مصرف («اجاره‌نشین‌ها»، شادی حاجی مشهدی)
* نیم قرن سکوت سهل انگارانه («شطرنج باد»، فائز حسینی)
* درست مثل آن شب خاطره‌انگیز ... («درباره الی ...»، فرهاد خالدی نیک)
* عاشقانۀ نامتعارف و خاص («بوتیک»، محمدسعید خزایی)
* یک درام کاملا ایرانی («بچه‌های آسمان»، پژمان خلیل زاده)
* دلایل یک انتخاب (رضا درستکار)
* جسورانه، بدیع و تکان‌دهنده («آقای هیروگلیف»، بامداد رکنی)
* مثل یک قطعه‌ی موسیقایی («سازدهنی»، رها روزبهان)
* اثری سترگ بر بلندای صولت و اصالت («باشو غریبه کوچک»، مهران زارعیان)
* در ابریشم عادت آسوده بودم («پرویز»، حمید سلجوقی)
* تنهایی آفاق ... («نرگس»، احمد شاهوند)
* نخستین پروژه جاه‌طلبانه سینمای ایران («شب‌نشینی در جهنم»، پیمان شوقی)
* نمونه‌ای موفق از روایت مدرن در سینمای ایران («هامون»، سیدرضا صائمی)
* آنچه در خشت خام دید («خشت و آینه»، سیدجواد صفوی)
* سمبلی از سرزمین سنت‌ها («خانه پدری»، سمانه عابدینی)
* «آدم باش یهودی باش» («سرب»، ایمان عظیمی)
* نقطه تعادل («دونده» و «خانه دوست کجاست»، وحید فرازان)
* تولد ظرفیت روایی ویژه («درباره الی ...»، محمدجواد فراهانی)
* روایت عشقی که چهره‌ی آبی‌اش پیدا نیست («بن بست»، سارا فردوسیان)
* سرشار از اعجاز، شگفتی و غرابت («گزارش»، سیدحسام فروزان)
* فراز و فرودهای مرگ‌آور دوقطبی‌های گوناگون («آژانس شیشه ای»، محمدحسین قاسمی)
* تازه‌تر و صیقل خورده در گذر زمان («هامون»، سیدآریا قریشی)
* درباره ما («درباره الی ...»، سهیلا قوسی)
* باید شب را بی چراغ روشن کرد («مادر»، پیمان گنجی سرشکی)
* این سه فیلم ... («درباره الی ...» - «مغزهای کوچک زنگ‌زده» - «ابد و یک روز»، زرنوش محمدی)
* تلاش برای نزدیک شدن به سینمای ملی از نوع ایرانی («گنج قارون»، مصطفی محمودی)
* شفاف‌ترین انعکاس برآمده از دل جامعه («قیصر»، هژیر مشیروزیری)
* سفر به سرزمین حماسه («سفر به چزابه»، مازیار معاونی)
* مراعات ‌نظیری در سینمای ایران («ناصرالدین شاه اکتور سینما»، آریانا معتمدیان)
* مثل تبری برای دریای یخ‌زده درونمان («خانه سیاه است»، حامد مقدم)
* نقطه عطف روشنفکری در سینمای ایران («هامون»، محسن منوچهری)
* نماینده یک سینمای روشنفکری اصیل («شطرنج باد»، امیررضا موسوی)
* واقعه‌ای که هنر نمایش ایران به آن نیاز داشت («روز واقعه»، احسان ناظم بکایی)
* رنجنامه‌ای تلخ و صریح از قشر آسیب پذیر جامعه («متری شیش و نیم»، انسیه نجفی نشلی)
* کامل‌ترین فیلم فرهادی به لحاظ روایی و ساختاری («جدایی نادر از سیمین»، امیرعلی نصیری)
* به راستی! صلت کدام قصیده‌ای، ای غزل! («هامون»، شبیر نعلبندیان)
* در ستایش سادگی زندگی («لیلا»، علی نعیمی)
* فیلمی که همه در آن قهرمانند حتی مخاطب («جدایی نادر از سیمین»، سعیده نیک اختر)
* چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان («قیصر»، محمد هاشمی)
* رده بندی نهایی بهترین‌های تاریخ سینمای ایران به انتخاب پنجاه نویسنده و منتقد

تیم تحریریه این ویژه نامه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
ایمان احمدیان، مجتبی اردشیری، مینا ایران‌فدا، محمد بزرگ، نیما بهدادی‌مهر، امیرحسین تاجبخش، مهدی تیموری، منصوره جعفری، شهرام جعفری‌نژاد، مصطفی جلالی‌فخر، پویا جنانی، شادی حاجی‌مشهدی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، فائز حسینی، فرهاد خالدی‌نیک، محمدسعید خزایی، پژمان خلیل‌زاده، رضا درستکار، بامداد رکنی، رها روزبهان، مهران زارعیان، حمید سلجوقی، پیمان شوقی، سیدرضا صائمی، سیدجواد صفوی، سمانه عابدینی، ایمان عظیمی، وحید فرازان، محمدجواد فراهانی، سارا فردوسیان، سیدحسام فروزان، محمدحسین قاسمی، سیدآریا قریشی، سهیلا قوسی، پیمان گنجی‌سرشکی، زرنوش محمدی، مصطفی محمودی، هژیر مشیروزیری، مازیار معاونی، آریانا معتمدیان، حامد مقدم، محسن منوچهری، امیررضا موسوی، احسان ناظم‌بکایی، انسیه نجفی‌نشلی، امیرعلی نصیری، شبیر نعلبندیان، علی نعیمی، سعیده نیک‌اختر و محمد هاشمی.

>> برای مطالعه متن کامل مطلب یا مطالب فوق، نسبت به تهیه نسخه الکترونیک نشریه شماره 20 اقدام کنید

 

منبع: اختصاصی «برش های کوتاه»

833 -  سردبیر

کامنت های مرتبط با مطلب فوق

 

 

ارسال کامنت برای مطلب فوق

* نام

* نام خانوادگی:

* ایمیل

* متن کامنت:

 

* کد روی عکس فوق را

وارد کنید:

IP شما

3.235.60.197

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی ماهنامه «برش های کوتاه» بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اصلی   |  آرشیو ماهنامه «برش های کوتاه»  |   دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما  |   درباره ما  |  تماس با ما 


  كليه حقوق اين سايت براي سایت ماهنامه «برش های کوتاه» (www.ShortCutsMag.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 - 2022  www.ShortCutsMag.ir All rights reserved


طراحی و اجرا: Cinet Studio