Header

صفحه اصلی   |  آرشیو ماهنامه «برش های کوتاه»  |   دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما  |   درباره ما  |  تماس با ما  |  جمعه 19 ارديبهشت 1404

 

New Page 1

 

جدیدترین مطالب

  آرامش پس از طوفان ... / سرمقاله شماره نوزدهم به قلم احمد شاهوند

  زنده باد قهرمان / یادداشت هژیر مشیروزیری برای مسعود کیمیایی به بهانه سالروز تولد او

  شرق‌زدگی! / یادداشت مازیار وکیلی برای فیلم «بدون قرار قبلی»

  یک سوژه خوب با خودکشی پایان‌بندی / یادداشت پژمان خلیل زاده برای فیلم «زالاوا»

  قداستی از جنس یک کولی / یادداشت مینا ایران فدا برای فیلم «تی تی»

  شماره نوزدهم ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» منتشر شد

  شماره هجدهم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه نقد و بررسی چهل نقش ماندگار تاریخ سینمای ایران منتشر شد

  یک اخلالگر جنسی!

  راوی متفاوت تاریخ

  نقشی که معمولی نیست

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

www.ShortCutsMag.ir - Advertise

تبلیغات

:: اینجا محل تبلیغ شماست  ::

 

پیشخوان ماهنامه

«برش های کوتاه»

 

شماره: 22

تاریخ انتشار: 20 / 1 / 1404

.........................

 

شماره: 21

تاریخ انتشار: 20 / 12 / 1403

.........................

 

شماره: 20

تاریخ انتشار: 20 / 1 / 1402

.........................

 

شماره: 19

تاریخ انتشار: 20 / 5 / 1401

.........................

 

شماره: 18

تاریخ انتشار: 1 / 4 / 1401

.........................

>> دانلود همه شماره ها

 

ماهنامه «برش های کوتاه»  >> اخبار و مطالب  >> مربوط به گروه دانشگاه نقش ها

«رضا صباحی» / خسرو شکیبایی / سریال «خانه سبز»

قواره های استاندارد یک مصلح

:: 2 تیر 1401  ::

بیژن بیرنگ، خسرو شکیبایی و مسعود رسام در پشت صحنه سریال «خانه سبز»

 

ماهنامه «برش های کوتاه»: «خسرو شکیبایی» در پردازش و خلق کاراکتر «رضا صباحی» در قدوقواره‌های یک مولف تمام عیار ظاهر می‌شود. می‌داند که برای رسیدن به چنین نقشی، باید احساس و تکنیک را با هم و در یک سطح به کار ببندد. کار زمانی سخت‌تر می‌شود که تکنیک، اینجا دیگر به مانند «هامون» و نقش‌های سینمایی‌اش، نباید دیده و احساس شود بلکه چیرگی ظاهری با داده‌های احساسی است.

ما در سریال «خانه سبز» با یک وکیل دادگستری مواجه هستیم که هم در محیط کار و هم در خانه، از انعطاف اخلاقی فوق العاده‌ای بهره‌مند است و اصول تربیتی و رفتاری آکادمیک و رایج در میان خانواده‌های آن سال‌های میانه دهه 70 در اندیشه‌های وی دیده نمی‌شود. او برای رسیدن به چنین فانتزی درخوری، تا توانست از وجوه احساسی‌اش مایه گذاشت. ته مایه کمیک خود را در تمامی لحظات حفظ کرد و تکنیک زبان بدن را هم در خدمت این مسیر به کار بست. از بالا و پائین کردن تنالیته صدایش در امور بعضا غیرضروری تا بازی با دست و سر و موها. تمام اینها، به خوبی به مخاطب انتقال داده شد. شکیبایی در کنار تمامی پوئن‌هایی که در بازیگری داشت، از قدرت بالایی برای انتقال مفاهیم برخوردار بود. به این ترتیب، دو زمینه طنازی و مقولات احساسی، سبب شد تا مخاطب، از ابتدا، مجذوب بازی او شود ...

>> برای مطالعه متن کامل مطلب یا مطالب فوق، نسبت به تهیه نسخه الکترونیک نشریه شماره 18 اقدام کنید

 

منبع: اختصاصی سایت «برش های کوتاه»

448 -  سردبیر

کامنت های مرتبط با مطلب فوق

 

 

ارسال کامنت برای مطلب فوق

* نام

* نام خانوادگی:

* ایمیل

* متن کامنت:

 

* کد روی عکس فوق را

وارد کنید:

IP شما

3.137.178.51

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی ماهنامه «برش های کوتاه» بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اصلی   |  آرشیو ماهنامه «برش های کوتاه»  |   دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما  |   درباره ما  |  تماس با ما 


  كليه حقوق اين سايت براي سایت ماهنامه «برش های کوتاه» (www.ShortCutsMag.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 - 2022  www.ShortCutsMag.ir All rights reserved


طراحی و اجرا: Cinet Studio