نگاهی به سریال «خاتون»
به نام وطن
::
18 خرداد 1401 ::
هژیر مشیروزیری
ماهنامه «برش های کوتاه»:
«خاتون» ساخته فاخر و محترم تینا پاکروان، درامی عاشقانه و تاریخی است که به وقایع دوران اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ توسط قوای متفقین، در جریان جنگ جهانی دوم، میپردازد. «خاتون» از آن دسته کارهایی است که به راحتی میتوان ردپای انسجام تیمی و پیش تولید مناسب و درست را در آن دید. از انتخاب مناسب عوامل اجرایی گرفته تا انتخاب بازیگران و پرداختن به نقشها، همگی
ادامه
کوتاه برای «مهمونی»
به اعتبار ایرج
::
18 خرداد 1401 ::
حمید سلجوقی
ماهنامه «برش های کوتاه»:
گذشت چند قسمت از «مهمونی»، بهانهای است تا بشود چند کلامی دربارهاش حرف زد. ایرج طهماسب، برنامه سازی که دو سه نسل با شخصیتهای محبوب «کلاه قرمزی»، «پسرخاله» و سایر دوستان و متعلقات! اش کودکی کردند، به خواست خدا، سیاستهای مدیریت فشل صداوسیما برایش سبب خیر شد تا در مدیوم VOD هم به توفیق جذب مخاطب برسد.
آنچه «مهمونی» را در فرم شبیه «کلاه قرمزی» می
ادامه
نگاهی به سریال «یاغی» تا پایان قسمت سوم
قطعا بیشتر از اینها دربارهاش خواهیم شنید ...
::
18 خرداد 1401 ::
محسن پناهنده
ماهنامه «برش های کوتاه»:
«یاغی» سریالی ایرانی است و از اردیبهشت امسال، از طریق فیلیمو پخش آن آغاز شده است. تعداد دقیق قسمتهای این سریال هنوز مشخص نشده اما تا زمان نگارش این متن سه قسمت از آن منتشر شده است. کارگردانی سریال به عهده محمد کارت، کارگردان فیلم «شنای پروانه» است و تیم بازیگری آن را ستارگان مطرحی همچون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، علی شادمان، امیر جعفری و نیکی
ادامه
نگاهی به 3 قسمت ابتدایی سریال «یاغی»
افتتاحیه ای کمتر از انتظار
::
18 خرداد 1401 ::
مجتبی اردشیری
ماهنامه «برش های کوتاه»:
آنچه طی 3 قسمت ابتدایی سریال «یاغی» دیده شد، دنباله همان روندی است که فیلمساز در کشاکش دنیایی که میان رئال و سوررئال پدید آورده، روایت میکند و اثر، درست از همین نقطه ضربه میخورد.
طبق عرف سریالهای اجتماعی، «یاغی» افتتاحیه شکوهمندی ندارد. ترجیح داده بر روی خط ممتدی از یکنواختی حرکت کرده و مخاطب خود را غافلگیر یا شوکه نکند. این ریتم در ادامه نیز
ادامه
نگاهی به 3 قسمت ابتدایی شگفتی این روزهای شبکه نمایش خانگی
مهندسی شده و استاندارد
::
18 خرداد 1401 ::
احمد شاهوند
ماهنامه «برش های کوتاه»:
تا به حال پس از نمایش سه قسمت از سریال «یاغی» که بعد از ساخت چند مستند و فیلم «شنای پروانه»، اولین تجربه محمد کارت در زمینه سریالسازی است، با یک اثر استاندارد در همه ابعاد طرف هستیم. از کارگردانی تحسین برانگیز و مسلط و فیلمنامه مهندسی شده تا موسیقی و فیلمبرداری و تدوین و تیم بازیگری، بخصوص نقشآفرینی بالاتر از انتظار علی شادمان و امیر جعفری.
محمد
ادامه