Header

صفحه اصلی   |  آرشیو ماهنامه «برش های کوتاه»  |   دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما  |   درباره ما  |  تماس با ما  |  دوشنبه 4 مهر 1401

 

New Page 1

 

جدیدترین مطالب

  آرامش پس از طوفان ... / سرمقاله شماره نوزدهم به قلم احمد شاهوند

  زنده باد قهرمان / یادداشت هژیر مشیروزیری برای مسعود کیمیایی به بهانه سالروز تولد او

  شرق‌زدگی! / یادداشت مازیار وکیلی برای فیلم «بدون قرار قبلی»

  یک سوژه خوب با خودکشی پایان‌بندی / یادداشت پژمان خلیل زاده برای فیلم «زالاوا»

  قداستی از جنس یک کولی / یادداشت مینا ایران فدا برای فیلم «تی تی»

  شماره نوزدهم ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» منتشر شد

  شماره هجدهم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه نقد و بررسی چهل نقش ماندگار تاریخ سینمای ایران منتشر شد

  یک اخلالگر جنسی!

  راوی متفاوت تاریخ

  نقشی که معمولی نیست

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

www.ShortCutsMag.ir - Advertise

تبلیغات

:: اینجا محل تبلیغ شماست  ::

 

پیشخوان ماهنامه

«برش های کوتاه»

 

شماره: 19

تاریخ انتشار: 20 / 5 / 1401

.........................

 

شماره: 18

تاریخ انتشار: 1 / 4 / 1401

.........................

 

شماره: 17

تاریخ انتشار: 16 / 3 / 1401

.........................

 

شماره: 15

تاریخ انتشار: 1 / 1 / 1401

.........................

 

شماره: 14

تاریخ انتشار: 12 / 11 / 1400

.........................

>> دانلود همه شماره ها

 

ماهنامه «برش های کوتاه»  >> اخبار و مطالب  >> مربوط به گروه منهای سینما

نگاهی به 3 قسمت ابتدایی شگفتی این روزهای شبکه نمایش خانگی

مهندسی شده و استاندارد

:: 18 خرداد 1401  ::

 

ماهنامه «برش های کوتاه»: تا به حال پس از نمایش سه قسمت از سریال «یاغی» که بعد از ساخت چند مستند و فیلم «شنای پروانه»، اولین تجربه محمد کارت در زمینه سریال‌سازی است، با یک اثر استاندارد در همه ابعاد طرف هستیم. از کارگردانی تحسین برانگیز و مسلط و فیلمنامه مهندسی شده تا موسیقی و فیلمبرداری و تدوین و تیم بازیگری، بخصوص نقش‌آفرینی بالاتر از انتظار علی شادمان و امیر جعفری.

محمد کارت در فضاسازی و بازی گیری، همانطور که قبلا در «شنای پروانه» نشان داده بود، به خصوص در کارگردانی فصل‌های شلوغ مثل افتتاحیه (فرار کارگرهای اسی از دست مأموران) تا فصل‌های گود خاکی در قسمت اول، فصل فراری دادن «ابرا» از بیمارستان و همینطور فصل پایان بندی جایی که دایی‌های «ابرا» به روستا می‌آیند و «ابرا» را در یک تعقیب و گریز با خود می‌برند در قسمت دوم و در نهایت فصل معرفی طلا در باشگاه اسنوکر، رویارویی جاوید و اسی پس از رفتن «ابرا» به آلمان و فصل سورپرایز جاوید توسط خواهرش و ... در قسمت سوم همه و همه مسلط بر مدیومی می‌نماید که انتخاب کرده است.

استفاده درست و به جا از نمای بسته، میزانسن تحسین برانگیز با تنوع نما و قاب‌های مثال زدنی و نفس گیر که در این میان نقش تأثیرگذار تدوین را هم یادآور می‌شود از نقاط قوت «یاغی» تا پایان قسمت سوم است ...

>> برای مطالعه متن کامل مطلب یا مطالب فوق، نسبت به تهیه نسخه الکترونیک نشریه شماره 17 اقدام کنید

 

منبع: اختصاصی سایت «برش های کوتاه»

132 -  سردبیر

کامنت های مرتبط با مطلب فوق

 

 

ارسال کامنت برای مطلب فوق

* نام

* نام خانوادگی:

* ایمیل

* متن کامنت:

 

* کد روی عکس فوق را

وارد کنید:

IP شما

3.237.27.159

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی ماهنامه «برش های کوتاه» بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اصلی   |  آرشیو ماهنامه «برش های کوتاه»  |   دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما  |   درباره ما  |  تماس با ما 


  كليه حقوق اين سايت براي سایت ماهنامه «برش های کوتاه» (www.ShortCutsMag.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 - 2022  www.ShortCutsMag.ir All rights reserved


طراحی و اجرا: Cinet Studio